Během her nabízíme pití, dítě si jde po příchodu do třídy umýt ruce, připraví si hrneček na svou značku a připraví si značku spačku do košíčku po obědě či po spaní. Děti respektují společná pravidla – neskáčou do řeči, neruší hovor paní učitelky s rodiči, neruší individuální práci paní učitelky s dětmi, není-li to nutné. Drobné spory řeší mezi sebou samy (poradí kamarádovi, který si nepočíná správně), v případě potřeby se jdou poradit s paní učitelkou, NEŽALUJÍ, ale řeší situaci. Potřebuje-li paní učitelka něco říci všem dětem, osloví je a vyčká, až se na ni všechny podívají (motivační básnička).
Nabídka spontánních pohybových aktivit s dodržováním dohodnutých pravidel
- V herně mírný běh tak, aby nebyla narušena nebo ohrožena hra ostatních dětí, ve třídě mezi stolky klidný pohyb, u stolečků – skládáme puzzle, volné kreslení
- Prostor pro hru volit tak, aby byla umožněna hra i ostatním skupinám dětí-dohoda
- Při hře s míči pouze koulení, pro eventuální házení a chytání nebo házení na cíl v dohodnutém vymezeném prostoru
- Při klouzání na lavičce pouze jednosměrně – výstup, skluz, ponechat volný prostor u lavičky, na lavičce nestát
- Tenis, branky-při menším počtu dětí v dohodnutém prostoru
- Při všech aktivitách zákaz kotoulů, přemetů apod. a pohybu ve výškách, bez přítomnosti paní učitelky, zákaz zvedání kamarádů, při přemísťování těžších nebo větších věcí požádat kamaráda o pomoc
- Vést děti k tomu, aby samy dovedly posoudit bezpečnost či nebezpečnost svého počínání – v případě potřeby přerušení hry a společná porada
Konec her
- Po zacinkání na zvoneček (nebo svolání motivační písničkou) se děti soustředí u klavíru bez hraček. V pondělí krátké vyprávění dětí o víkendu, v ostatní dny podle situace, řekneme si, co se dětem povedlo při hrách, co nás dnes čeká – komunitní kruh (KK)
- Úklid hraček (motivační kouzlo či písnička), nejprve své hračky či materiál, pak eventuálně podle potřeby pomoc kamarádům
- Kontrola úklidu před odchodem na WC, vyhrnutí rukávu